Stilul meu: simplu & memorabil

Gândire critică. Minte creativă. Ființă norocoasă.

EXPERIENȚĂ: Am în spate 20 de ani de muncă în șapte redacții (divertisment, știri, presă de afaceri); o companie cu capital românesc; o multinațională; o instituție media publică; o fundație; o facultate; un Guvern; șapte ani pe cont propriu.

CE AM CREAT: O serie de ateliere de gândire critică și alfabetizare media (2017). Conceptul, abordarea și instrumentele de lucru sunt unice și 100% autentice. Misiunea lor: cât mai mulți oameni cu mintea antrenată împotriva făcăturilor de orice fel.

CE AM CONSTRUIT: Un program pentru echipe bazat pe întâmplări adevărate. Studiile de caz sunt realizate prin interviuri încrucișate, documentare și analiză de context. De asemenea unic și 100% autentic (SUMMITEERS).

JURNALISM: Am început ca reporter, apoi redactor într-o redacție de divertisment (TVR), în studenție. Au urmat zece ani de jurnalism financiar la Business Media Group, AdMaker, Business Magazin & Ziarul Financiar, NewsIn, Money Express, pe cont propriu. O selecție de articole de arhivă, aici.

MANAGEMENT: Șapte ani de experiență în managementul comunicării (organizații publice și private; antreprenoriat). Am condus, respectiv construit echipe, alături de care am dezvoltat instrumente proprii de lucru.

CU TINERII: Instructor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării – FJSC (Universitatea București) – Tehnici de redactare, Genurile Presei, Dreptul Comunicării.

STUDII: În Jurnalism și Comunicare (FJSC, Universitatea București, 2000). Am absolvit un program de Master în Managementul Instituțiilor Mass-Media (2002). Am participat la diverse programe de pregătire și documentare în Republica Moldova, Japonia, Bulgaria, Elveția și Marea Britanie. Puși cap la cap, cu tot cu formare în afara școlii, sunt șase ani de instruire de specialitate în Jurnalism și Științele Comunicării.

CERCETARE: De tip antropologic, în domeniul mass-media, pentru lucrarea de licență – „Ritualuri ale consumului mass-media: televizorul, între mersul la câmp și împletitul ciorapilor” (2000). Și o analiză în domeniul leadership-ului în presa românească – „Managerii fac lucrurile bine, liderii fac lucrurile bune” (2002). Cercetarea a continuat pe teren, ca jurnalist, și continuă și în prezent prin metode investigative (interviuri, observație participativă, gândire critică), iar ce rezultă dau mai departe în munca pe care o fac.

VOLUNTARIAT: Sute de ore de implicare în proiecte cu și pentru următoarea generație de jurnaliști și comunicatori.

IUBESC: munții, pădurile, apa pură, vietățile. Explorez cu responsabilitate natura sălbatică din România, împreună cu un prieten ceh.

CE ÎMI PROPUN: Orice fac – proiecte noi, educație, voluntariat – să fie într-o direcție care îi arată naturii respectul cuvenit. Să dau totul pentru educarea viitoarei generații de formatori de opinie.

***

Dacă nu faci deja parte din comunitatea mea de cititori și consideri util ce scriu, te invit să completezi acest scurt formular. Durează mai puțin de un minut.

 

Despre

Gânditor critic, analist de falsuri
instructor

 

Noutate

Program pentru echipe bazat pe situatii adevarate.
Unic si 100% autentic.

 

Activitate

20 de ani de experienta in jurnalism, management si antreprenoriat.

 

Misiune

Orice fac – proiecte noi, educatie, voluntariat – sa fie intr-o directie care ii arata naturii respectul cuvenit. Sa dau totul pentru viitoarea generatie de formatori de opinie.

 

Ateliere

Gandire critica si alfabetizare media (www.larisaghitulescu.ro/ateliere)
Misiune: cat mai multi oameni cu mintea antrenata impotriva facaturilor de orice fel.

LANSATE

SUMMITEERS – un program pentru echipe, inspirat din întâmplări adevărate; IA GHICI!- ateliere de gândire critică și alfabetizare media.

Mărturii despre Larisa,
ca om și jurnalist

Larisa Ghitulescu e un om in egala masura serios si vesel. Am cunoscut-o in studentia ei, cand imi dadea lectii de engleza si invata japoneza pentru o calatorie la Tokio. E dinamica, pozitiva si zambeste des. Foarte important: nu s-a blazat, desi a lucrat in presa, publicitate si PR, domenii in care intalnesti multi cinici.

ES Luca NiculescuAmbasadorul României în Franța, fost jurnalist RFI

Putine persoane iti pot da impresia ca pot fi in mai multe locuri in acelasi timp. Larisa este una dintre ele. Cand o vezi pentru prima data, ar fi imposibil ca zambetul ei strengaresc sa nu te puna pe ganduri. Cu timpul insa, vei dezlega misterul. Zambeste pentru ca stie deja, ca nimic nu e prea greu pentru ea. Poate fi un interviu dificil de obtinut sau un sfat pentru un coleg. Indiferent de situatie, ea va gasi solutia. Si nu oricum. Va avea acel interviu in exclusivitate si un prieten mai mult, zambind, de fiecare data.

Florian PetricaCadru didactic, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării; jurnalist sportiv

Larisa a fost singurul jurnalist bine informat, pregatit si cu o intelegere profunda, care mi-a dat de gandit. Fata desteapta.

Grant McKenzieex-Vice-Președinte de Marketing, Ursus Breweries

Mi-au placut la ea exercitiile practice propuse, atitudinea calda si prietenoasa fata de studenti, modul de predare a disciplinei, sfaturile, obiectivitatea, atmosfera destinsa din timpul seminarului.

Valentina Podgorneacstudent

Nu trebuie sa fii pilot pe Boeing ca sa scrii un articol competent despre industria aeronautica. Totusi, e greu spre imposibil uneori sa scrii un material despre domeniul X - unde X este egal cu orice - care sa nu aiba cusur in ochii unui profesionist din domeniul respectiv. Cu toate astea, articolele Larisei despre media si advertising pe care le primeam uneori, in ideea "vezi si tu daca ti se pare ceva in neregula", nu aveau cusur. Acum, sunt doua variante: fie Larisa e foarte serioasa, riguroasa si stie meserie maxim, fie nu sunt eu chiar asa de bun in ce fac. Cu toata modestia care-mi lipseste, imi place sa cred, totusi, ca varianta A este cea corecta.

Dragos StancaMembru al Boardului, ThinkDigital Group

Daca maine as deveni proprietar media, primul om – si jurnalist, printre altele – pe care m-as gandi sa il iau in echipa este Larisa.
Larisa are curaj si tarie. Face ceea ce spune. Poate ca ar trebui sa vorbeasca mai mult despre ceea ce face. Dar are acel bun-simt de care cu totii am avea nevoie zi de zi. Restul este… can-can.

Eusediu Margasoiuconsultant de business

Larisa m-a intervievat de mai multe ori in perioada in care eram Director General al trustului Ringier. I-am urmarit cu atentie articolele din Money Express. Larisa este un jurnalist extrem de talentat, cu standarde etice profunde. Sapa dupa fapte, ca sa se apropie cat mai mult de adevar. Nu s-a lasat niciodata folosita ca jurnalist de PR (embedded PR-journalist) asa cum multi o faceau si inca o fac in Romania. Larisa a fost mereu corecta si, dincolo de asta, scrie foarte bine.

Marius Haggerex-Director General al Ringier Romania

Este un jurnalist bun. Are un stil de scriitura placut. Are chemare catre asa ceva. Sper ca va continua sa scrie.

Cristian HostiucDirector Editorial, Ziarul Financiar

Are metode iesite din comun, dar atragatoare de a explica (prin obiecte ), buna dispozitie, devotament, rabdare. In plus, ne-a lasat sa ne dam seama singuri ce e corect si ce e gresit, doar cu niste indicii, ceea ce mi se pare foarte util si important.

Andreea Ruxandastudent

Bine pregatita, incisiva, imprevizibila. Un partener viu de conversatie. O opinie competenta. Inspirata. Un model exemplar. Imi place Larisa. Si o respect. Si mi-e dor de ea 🙂

Maria TudorPublicis One, ex Zenith Media

01. Explorez

02. Gândesc

03. Fac

Proiecte

Vezi o selecție

Îți place ce vezi?

Contactează-mă