Știință concentrată împotriva făcăturilor de orice fel.

O serie de ateliere pentru generația tânără și oricine vrea să priceapă labirintul presei, culisele publicității, rețelele sociale, dar și modelele de finanțare în domeniu. 

Dacă înțelegi cum circulă banii, vei avea mintea antrenată să te protejezi de făcăturile din avalanșa de informații care zilnic ne îngroapă.


(VIDEO: Exemplu de exercițiu de gândire)

Exercițiu_Olandezii și bicicleta

Ați văzut știrea cu olandezii și bicicleta furată (aici: http://bit.ly/2zhRjHt)? Vă propun un exercițiu de gândire. Aștept părerile voastre.#jurnalism #știri #branduri #advertisingstunt #făcături #massmedia

Posted by Ia Ghici - ateliere de gândire și știință mass-media on 18 Octombrie 2017
1
ALFABETIZARE: MEDIA

În 95% din cazuri, nivelul de alfabetizare media al tinerilor tinde spre zero. Când lucrează cu informațiile, le scapă interesele celor care le răspândesc, legăturile cu politica și afacerile. După aceste ateliere vei învăța cum să detectezi singur informația toxică, cum să capeți rezistență la manipulare și să iei decizii informate în orice situație. Vino să înveți cum să-ți pui întrebări.

2
ALFABETIZARE: COMUNICARE

Jur. E o tocană totală. Studenți, jurnaliști, comunicatori și chiar șefi din companii care nu pun granița între PR, publicitate și jurnalism sau între comunicare și vânzări. Bunele practici – atât în jurnalism, cât și comunicare – s-au dat peste cap cu totul după criza din 2008. Colac peste pupăză, rețelele sociale ne învârt pe degete de dimineața până seara. Cine câștigă și cine pierde? Nu e complicat să navighezi prin acest talmeș-balmeș dacă deții informațiile-cheie.

3
SCRIITURĂ: REGULI, TEHNICI, ȘMECHERII

Atelierul în care vei rămâne cu o minte antrenată. Studenților, pe care îi instruiesc la Universitatea București de patru ani, le spun în mod repetat următoarea chestie: dacă vei învăța să gândești, textele ți se vor scrie singure. Cum? Sunt câteva reguli și tehnici de bază, dar și multe șmecherii pe care numai din teren le înveți. Știință, pe scurt. Am propriile mele metode și instrumente creative pentru a da această știință mai departe.

4
ARTA INTERVIULUI: TRUCURI DE CULISE

Și aici e știință, pe care o poți învăța de la mine. Reține însă că ai nevoie și de carismă, talent, spontaneitate, prezență de spirit și inteligență ca să obții ce vrei prin metoda interviului. E o artă. Dar: dacă o stăpânești, te scoate din orice situație. Un atelier practic, viu și foarte util oricui. Un must-have pentru tinerii ziariști.

5
FOR THOSE ABOUT TO ROCK: DEDESUBTURI, FINEȚURI ȘI SECRETE

Aici e miezul. E un atelier gen „Întreabă-mă orice”, lucrăm cu cărțile pe față, om la om. Dacă ai parcurs toate celealte patru ateliere sau ai deja ceva experiență, vei prețui informațiile de culise și secretele profesionale pe care ți le voi pune la dispoziție. Folosește-le cu cap și vei câștiga enorm. E ok să greșești, dar de ce să le repeți pe ale altora? Ai grijă de energia ta, o să ai nevoie de ea o viață.

La aceste ateliere lucrez în proporție de 90% cu materialul participanților: cunoștințele, curiozitățile și percepțiile lor despre cum funcționează mass-media și comunicarea. Restul e știință.

Îți vei însuși natural această doză de știință concentrată stimulându-ți gândirea. Cum? Prin întrebări succesive, exerciții practice și studii de caz variate (de aceea le și numesc ateliere de gândire, facere și desfacere).

Vezi un exemplu aici.

Obiectivul meu este ca, la finalul celor 5 ateliere, proporția să se inverseze – participanții să știe să aplice știința în proporție de 90%: când consumă media și ce circulă în rețelele sociale, când își fac meseria de jurnaliști sau comunicatori, când decid bugete și când cumpără bunuri și servicii.

4. SECRETE de tot felul, tehnici, practici, situații despicate-n patru, lecții de la alți oameni, dar mai ales cele învățate pe pielea mea.

MULTE-MULTE STUDII DE CAZ.

În spate stă o muncă în: șapte redacții; o companie cu capital românesc; o multinațională; o instituție media publică; o fundație; o facultate; un Guvern și cinci ani pe cont propriu.

In cutia-cu-de-toate cu care lucrez se afla metode si instrumente originale, tehnnici creative de alfabetizare media si stimulare a gandirii, povesti spumoase, picanterii, informatii-beton si secrete bine-pazite in timp.

Faci primii pași în jurnalism și comunicare? Sau lucrezi în cu totul alt domeniu, însă vrei să pricepi cum se întâmplă lucrurile în aceasta industrie întortocheată? Te rog să completezi acest scurt formular.

Te voi contacta cât de curând pentru pașii următori.

***

Fii la curent cu ce se mai întâmplă, aici. Hashtag-urile de lucru sunt: #iaghici  #ateliere #gandire #facere #desfacere #alfabetizaremedia #followthemoney #jurnalism #agendasetting #watchdog  #comunicare #pr #publicitate #digital #facebook #bloguri #facaturi #educatienonformala #curious #thinkers #doers  #abouttorock #highvoltage  #dupa20deani #cala20deani

O sa fie fun.